Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi – İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Türkçe)

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Lefke Avrupa Üniversitesi Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Lisans Programı, kuramsal uygulamaları bütünleştirerek, çağdaş matematik öğretim anlayışını benimseyen öğretmenler yetiştirmek amacıyla açılmıştır. 2017-2018  Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci alınmaya başlayan bölümde, alan eğitimi yanında öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini de kapsayan 4 yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir.

Programda, zorunlu alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama dersleri yer almaktadır. Ayrıca, öğrenciler kendi ilgi alanlarına göre seçmeli dersler de alabilmektedirler. Çağın gerektirdiği öğrenme ortam ve deneyimlerini öğrencilerine sunan ve nitelikli matematik öğretmeni yetiştirmeyi gerektiren yapılanmaları, olanakları ölçüsünde her geçen gün eğitim-öğretim hayatına aktaran İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nün ülkemizde ve dünyada matematiğin daha fazla sevdirilmesi, algılanması, matematik ile daha fazla etkileşim içerisinde olan ve bu yolla daha fazla düşünen, üreten, sorgulayan insan modeline kavuşulması için çalışmaların yapılmasını sağlamak birincil amacını oluşturmaktadır.

Ayrıca ilköğretim kurumlarına yönelik olarak; ulusal ve evrensel kimlik bilincine sahip, hoşgörülü, adil, demokrasi kültürünü özümsemiş, mesleki yeterlilik ve duyarlığa sahip, araştıran, analitik ve eleştirel düşünebilen, iletişim becerileri gelişmiş, kendisi ve çevresi ile barışık, yapıcı, seçkin, matematik eğitimi alanında aydın ve yaratıcı düşünen, bilgi toplumunun yeniliklerine hazır olan öğretmenler yetiştirmektir.  Matematik eğitimi alanında ulusal ve uluslararası alanda başarıyı temsil eden bir araştırma ve eğitim kurumu haline gelmesi hedeflenmektedir. İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olan öğrencilerimiz devlet okullarında, özel okullarda ve çeşitli kurslarda öğretmen olarak çalışabildikleri gibi, İlköğretim Matematik alan bilgisine dayalı diğer iş alanlarında da görev almaktadırlar.

Misyon

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, matematiksel düşünme becerisine sahip, bilimsel yöntemleri kullanan, yenilikçi, etik değerlere saygılı, eleştirel ve yaratıcı düşünebilen öğretmenler yetiştirmeyi amaçlar. Program, öğrencilerin çağdaş öğretim yöntemlerini kullanarak bilgi ve becerilerini etkin bir şekilde aktarmalarını sağlamayı hedefler.

Vizyon

Matematik eğitiminde çağın ihtiyaçlarına uygun, eğitimde kalite standartlarını yükselten ve mezunlarıyla fark yaratan bir öğretmen yetiştirme programı olmaktır.

Amaç

İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının amacı, öğrencilerin matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini sağlayacak matematiksel bilgiye ve bu bilgiye erişme becerisine sahip, çağın gereksinimlerine göre kendini güncelleyebilen öğretmen adayları yetiştirmektir.

Hedef

Öğretmen adaylarının; matematik, matematik eğitimi, öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları, ölçme-değerlendirme, bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri, güncel eğitim teknolojileri, eğitim sistemi ve okul yönetimi konularında edindikleri teorik ve kuramsal bilgiyi ve uygulama deneyimlerini mesleklerini icra ederken kullanmaları ve öğrencileri ve meslektaşlarına iyi birer model olmaları hedeflenmektedir.

Program Çıktıları

PÇ.1. Matematiksel kavramların temellerini ve ilişkilerini mesleğinin gerektirdiği doğrultuda kullanır.

PÇ.2. Matematiksel problemleri çözmek için uygun matematiksel çözümleme ve ispat etme yöntemlerini kullanır.

PÇ.3. Matematiksel düşünme süreci, analiz etme, değerlendirme, strateji geliştirme ve problem   çözme kavramları arasında ilişki kurar.

PÇ.4. Problemlerin çözümünde üst düzey düşünme becerileri kullanarak farklı çözüm yaklaşımları üretir.

PÇ.5. Matematikteki temel kavram ve konuları, diğer disiplinlerle ve gerçek hayattaki durumlarla ilişkilendirir.

PÇ.6. İlköğretim Matematik Öğretmenliğine ilişkin vizyon, felsefe ve kuramsal dayanak geliştirir.

PÇ.7. Matematik öğretimi sürecinde öğrencilerin yaşlarına, sınıf düzeylerine, bireysel farklılıklarına (çoklu zeka kuramı, davranış bozuklukları, özel gereksinim vs) ve hazırbulunuşluk düzeylerine uygun öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.

PÇ.8. Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini hedef kitleye uygun materyaller geliştirerek kullanır.

PÇ.9. Matematik öğrenim sürecinde, öğrencilerin gelişim ve başarısını, uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanarak izler.

PÇ.10. Öğrencilerin matematik öğrenimine yardımcı olacak güncel becerilerin kazandırılacağı sürdürülebilir ders ve etkinlikleri planlama.

PÇ.11. Matematik eğitiminde güncel yazılımları kullanarak problemlerin çözümü için algoritma ve program yazar.

PÇ.12. Türk eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve etik ilkelere, amaçlarına, yapısana ve mesleği ile ilgili mevzuata uygun davranır.

PÇ.13. Türk Eğitim uygulamalarında Atatürk ile ve devrimlerine, temel hak ve özgürlüklerine ve çevre bilinci ile ülkesinin eğitim amaçlarına değer verir.

PÇ.14. Mesleğinin gerektirdiği bireysel ve takım çalışmalarında sorumluluk alır ve sorumluluklarını yerine getirir.

PÇ.15. Anadilini doğru, güzel ve etkili kullanır.

PÇ.16. Matematik eğitimi ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek yaşam boyu öğrenmeye yönelik kendini geliştirir.