Öğretim Üyesi Yiğit “10. Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi”nde LAÜ’yü temsil etti
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Abdullah Çetin Yiğit, Başkent Üniversitesi tarafından düzenlenen “10. Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi”ne katılarak, LAÜ’yü temsil etti.
Uzm. Murat Açıkgöz ve Dr. Yiğit Aras Yiğit ile birlikte hazırladıkları bildiriler hakkında bilgi veren Yiğit, “Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Müşteri Bağlılık Düzeyi Yaratan Etkilerin Araştırılması: Mersin’de Kamu/Özel Sağlık Kurumu Karşılaştırması” başlıklı bildirinin amacını hizmet alan hastaların, hizmet aldıkları sağlık bakım kurumuna olan bağlılık düzeylerini belirlemek ve bağlılık da pazarlama uygulamalarının önemini ortaya çıkarıp, tespit edilen sonuçların karşılaştırılması olarak ifade etti.
Yiğit: Hastaların hizmet aldıkları sağlık bakım kurumuna olan bağlılık durumlarını ortaya çıkaran yeterli açıklayıcı veri yok
Hastaların hizmet aldıkları sağlık bakım sunucusuna bağlılık durumlarının 6 boyutta incelendiğini söyleyen Yiğit, hastaların hizmet aldıkları sağlık bakım kurumuna olan bağlılık durumlarını ortaya çıkaran yeterli açıklayıcı veri olmadığı için bu çalışmanın alana katkısının bu açıdan önemli olduğunu ve memnuniyetin tanımlanması sağlık kurumunun tercih edilme sebebi ve bağlılığın nedeni olabilecek şeklinde ifade etti. Yapılan araştırmadan elde edilen sonuçlar kapsamında bazı önerilere dikkat çeken Yiğit, bu önerileri; hasta beklentilerine dikkat edilmesi, sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin geliştirilmesi ve bunu uygun sağlık hizmetinin verilmesinin, sağlık kurumlarında görev yapan sağlık personelinin halkla ilişkiler konusunda hizmet içi eğitim verilerek hasta memnuniyetinin arttırılmasının, hastaların verilen hizmetten memnun kalması ve diğer sağlık kurumlarını tercih etmemesi için hasta beklentilerine uygun kaliteli ve verimli sağlık hizmetinin verilmesinin, sağlık kurumu tarafından pazarlama teknikleri kullanılarak, daha fazla hastaya sağlık hizmeti sunumunun gerçekleştirilmesi olarak sıraladı.
Yiğit: İş doyumunu olumsuz etkileyen faktörler, yapılan iş karşılığında alınan ücretten memnuniyetsizlik ve işte terfi olanağının olmayışı
“Sağlık Çalışanlarının İş Doyumu: Kamu ve Özel Hastane Karşılaştırması” adlı çalışmanın amacını ise, kamu ve özel hastanelerindeki iş görenlerin iş doyumunu belirlemek, sosyo-demografik değişkenlerle ilişkisini incelemek ve iki hastaneden elde edilen verilerin karşılaştırılması olarak açıklayan Yiğit, araştırmanın seçiliş nedenini, sağlık iş görenlerinin iş doyum düzeylerinin ve iş doyumunun hangi faktörlerden etkilendiğinin belirlenmesi olarak dile getirdi. “İş doyumu konusunda yapılan araştırmaların sadece kamu hastanesi ya da sadece özel hastanelerde yapıldığı ve iki hastanenin karşılaştırması araştırmalarının pek fazla yapılmaması araştırmanın önemini arttırmaktadır” diyen Yiğit, araştırmaya katılan örneklem grubunun sosyo-demografik faktörlere göre normal dağılım sınırında olduğunu, sağlık işgörenleri üzerinde yapılan bu araştırmada, iş doyumunu olumsuz etkileyen faktörleri; yapılan iş karşılığında alınan ücretten memnuniyetsizlik, işte terfi olanağının olmayışı ve kişinin kendi kararlarını uygulama serbestliğine sahip olmayışı olarak sıraladı ve her iki hastanede iş görenler içinde en düşük iş doyumunun yapılan iş karşılığında alınan ücret olduğunun görüldüğünü dile getirdi.