LAÜ’de “Yeni Medya ve Gazetecilik Lisans Programı” açıldı
“Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü” medya sektörlerinin hem mevcut hem de gelecekteki istihdam olanaklarına yanıt verecek…
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) İletişim Bilimleri Fakültesi bünyesinde 2016/2017 Akademik Yılı itibarıyla eğitim-öğretime başlayacak olan Yeni Medya ve Gazetecilik (New Media and Journalism) Bölümü hakkında İletişim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Belkıs Ayhan Tarhan bilgiler aktardı.
Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü ile dijital teknolojilere uyarlı, yeni medya mecralarına artı değer katabilecek, sorumluluk sahibi ve yaratıcı gazeteciler yetiştirmeyi amaçladıklarını belirten Tarhan, Yeni Medya ve Gazetecilik Programı’nın müfredatının, öğrencilere bu bakımdan gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması yanında, yeni medya konularında başarılı olmak için gereken motivasyon ve kişilik özelliklerini edinebilmelerini de hedefler biçimde planlanladıklarını dile getirdi. “İletişim teknolojilerinde yaşanan yakınsama/yöndeşme (convergence) ve dijitalleşmeye dayalı köklü değişim ve dönüşümler müfredat içeriğine doğrudan yansıtıldı” diyen Tarhan, basılı yayıncılık alanında ve radyo-televizyon haberciliği alanında, sosyal medya da dahil olmak üzere, yeni medya teknolojilerinin gazetecilik dünyasında oynadığı rolü tam olarak içerebilecek yeni akademik programlara ihtiyaçın son yıllarda giderek arttığını belirtti. Tarhan, Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü müfredatının da, gazetecilik alanındaki bu ihtiyaç göz önünde bulundurularak planlandığını ve ayrıca eğitim dilinin İngilizce olduğunu açıkladı.
Bölüm dijital medyadaki gelişmelere göre şekillendi
Yeni medya olarak da adlandırılabilen dijital medyanın; teknolojik bir gelişme olduğu kadar, bu teknolojiye uygun içerik oluşturmak ve yeni istihdam alanları yaratmak bakımından da önemli dönüşümlere neden olduğunu dile getiren Tarhan, söz konusu dönüşümlere gazetecilik bakımından “internet gazeteciliği”nin örnek olduğunu, yazılı basının internete taşınması yanında tümüyle internet temelli ve çoklu-ortam yönelimli bir gazetecilik anlayışnın ve pratiğinin yaygınlaştığını ifade etti. Bu duruma başka bir örneğin ise “bloglar” olduğunu, blogların diğer tüm medya ortamlarından farklı bir sosyal medya mecrası niteliği kazanmış durumda olduğunu söyleyen Tarhan, dolayısıyla, internetin ve sosyal medyanın öncekilerden tümüyle farklı yeni istihdam olanakları içerdiğini, hem yeni medya ürünleri ortaya çıkarmakta hem de yeni alımlayıcı gruplar yaratmakta olduğunu belirterek, bölümün örnekleri verilen tüm bu yeni gelişmelere göre şekillendirildiğini vurguladı.
İstihdam olanakları geniş
Mezunlar için istihdam olanakları hakkında da bilgi veren Tarhan, Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü’nden mezun olacak kişilerin, İletişim Bilimleri Fakülteleri bünyesindeki mevcut programlardan mezun olanların basılı yayıncılık, radyo, televizyon ve ilişkili medya sektörleri gibi bilinen istihdam alanlarında çalışabileceklerini, kamu kurumları ve özel kuruluşlardaki ilgili mesleklere yönelebilecekleri gibi, piyasaların giderek daha fazla talep ettiği internet gazeteciliği, sosyal medya uzmanlığı, dijital içerik üretimi, dijital proje koordinasyon ve yönetimi, yeni medyada yayın ve faaliyet/event planlama ve koordinasyonu, bloggerlık ve blog yöneticiliği gibi yeni istihdam alanlarında da çalışabileceklerini dile getirdi. Ayrıca önümüzdeki yıllarda medyadaki dönüşümlerin başka meslek kategorileri de yaratacağını belirten Tarhan, Yeni Medya ve Gazetecilik Bölümü’nün böyle bir öngörüyle, medya sektörlerinin hem mevcut hem de gelecekteki istihdam olanaklarına yanıt verebilme iddiasıyla yola çıktığını açıkladı.