LAÜ’de Öğretmenler Günü kutlandı
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi tarafından, 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle “Öğretmen Olmak” konulu panel düzenlendi. Panel başkanlığını Prof. Dr. Süleyman Eripek’in yaptığı panelde, Prof. Dr. Tanju Gürkan “Öğretmenlik ve Öğretmenliğin Nitelikleri”, Prof. Dr. Canan Çetinkanat, “Değişme ve Öğretmenlik”, Prof. Dr. Müfit Kömleksiz “Kadına Yönelik Ayrımcılık Tutumları” ve Prof. Dr. Ayşegül Ataman ise, “Ötekileştirilen Öğretmen” konularında sunum yaptı.
Panel, saygı duruşu, İstiklal Marşı ve Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Dekanı Doç. Dr. Oğuz Serin’nin açlış konuşmasının ardından başladı. Öğretmen olmak ve öğretmenlik mesleğinin inceliklerinin ele alındığı panele, akademisyenlerin yanı sıra, dekanlar, bölüm başkanları, idari personel ve öğrenciler katıldı.
Panelistler sunumlarında, öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri ve niteliklerine değinerek, öğretmen adaylarının görevlerinde öncelikli olarak işinin ehli olmaları gerektiğini, derslerde bütün öğrencilere aynı hassasiyeti göstermelerini ve eşit davranmaları gerektiğine vurgu yapıldı.
Serin: “LAÜ’den mezun öğretmen olmak bir ayrıcalıktır”
Serin panelin açılış konuşmasında, Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi’nin akademik kadrosuyla birlikte belirli bir eğitim standarları ve öğrenci sayısıyla da LAÜ’nün ve KKTC’nin en dinamik fakültesi olma yolunda gelişimini emin adımlarla sürdürmekte olduğunu belirtti. “Herkes iyi bir bilim adamı olabilir, ancak herkes iyi bir öğretmen olamaz” diyen Serin, “özellikle LAÜ’den mezun öğretmen olmak bir ayrıcalıktır” dedi. Serin, bütün öğretmenlerin ve akademisyen meslektaşlarının öğretmenler gününü kutlayarak, etkiliğin hazırlanmasında katkısı olan panelistlere, LAÜ Müzikal Renkler Kulübü’ne teşekkür etti.
Gürkan: “Öğretmen yapacağı alanla ilgili bilgi ve becerilere sahip olmalıdır”
Öğretmenlerin, öğretmenlik yapacakları alanla ilgili bilgi ve becerilere sahip olması gerektiğini belirten Gürkan, çünkü alana hakim olmayan ve gerekli bilgiye sahip olmayan öğretmene öğrencinin de saygı göstermediğini söyledi. Öğretme-öğrenme sürecini yönetmeye değinen Gürkan, plan yapma ve derse hazırlık, öğretim yöntemlerinden yararlanma, iletişim becerisini kullanma, sınıf yönetme ve öğrencilerle ilişkiler kurma, öğrencileri değerlendirme ve kayıt tutma gibi konuların bu süreçte öğretme sanatının yerine getirilmesi aşamasında önemli yer tuttuğunu ifade etti.
Çetinkanat: “İnsanı ve insan gücünü yetiştiren öğretmenlerdir”
Çetinkanat eğitimin bir anlamda toplumsal değişmenin aktarılma aracı olduğunu ve toplumsal değişmenin gerektirdiği insanı ve insan gücünü yetiştiren öğretmenlere büyük görevlerin düştüğünü söyleyerek öğretmenlere verilen önemi ve değeri farklı ülkelerden örnekler vererek açıkladı.
Kömleksiz: “Öğretmenlerin hiçbir zaman ayrımcı davranmamaları gerekir”
Öğretmen adaylarının kadına yönelik ayrımcılık tutumları karşısından çok dikkatli olmaları gerektiğini belirten, Kömleksiz, bu süreçte en etkili olan koşulun bütün bireylere eşit şekilde davranılarak bütünleyici bir ortamın sağlanması gerektiğini söyledi. Son olarak insanların hiçbir meslekte veya yaşam şartlarında ayrımcılık yapmaması gerektiğine değinen Kömleksiz, bu konuda en büyük görevin öğretmen ve öğretmenlik yapmaya aday kişilere düştüğünü belirtti.
Ataman: “Engelli kişilerin meslek seçme hakkı vardır”
Ataman ise öğretmenlerle ilgili ötekileştirme konusuna değinerek “Engelli olan kişilerin de bağımsız yaşama hakkı ve istedikleri mesleği seçme hakkı vardır” dedi. Yetersizliği olan bireylerin de, yetersizliği olmayan bireyler gibi, mesleklerini seçme hakkına sahip olduğunu vurgulayan Ataman, zihinsel yetersizlik dışındaki yetersizliklere sahip olanlar, diğer akranları gibi aynı süreçlerden geçerek, meslek edinebileceğini ve bunun sağlıklı olabilmesi için de doğru yönlendirmenin yapılması gerektiğini söyledi.