LAÜ öğrencilerinden sosyal sorumluluk örnekleri
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi öğrencileri 2016-2017 Akademik Yılı içerisinde birçok sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirerek, örnek çalışmalar ortaya koydular. “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi kapsamında Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Anıl Görkem öncülüğünde gerçekleştirdikleri ‘Öncü Kadınlarla Hayatı Paylaşalım’, ‘Engelli Kardeşlere Mutluluk’ ve ‘Özel Çocuklara Hizmet: Konuşan Bahçe’ sloganlarıyla çeşitli çalışmalar sürdürdüler.
Öncü Kadınlarla Hayatı Paylaşalım
‘Öncü Kadınlarla Hayatı Paylaşalım’ adlı çalışma hakkında bilgi veren Görkem, proje kapsamında öğrencilerin Lefke ve Çevresi Öncü Kadınlar Derneği’nin düzenlemiş olduğu etkinliğin hazırlık aşamalarında ve etkinlik sırasında katkı sağlamak amacı ile çeşitli görevler aldıklarını belirtti. Öğrencilerin dernek üyeleri ile birlikte etkinliğe katılan kişilere güzel bir gün sunulduğunu ifade eden Görkem, öğrencilerin etkinliğe katılan kişilere çeşitli faaliyetler düzenleyerek, onların güzel vakit geçirmelerini sağladıklarını dile getirdi.
Engelli Kardeşlere Mutluluk
Görkem, öğrencilerin ‘Engelli Kardeşlere Mutluluk’ adlı projeleri kapsamında ise; Güneşköy 18 yaş üstü Engelli Rehabilitasyon Merkezi’nde eğitim alan iki kardeş için yardım projesi başlattıklarını ve kermes düzenlediklerini belirtti. Kermeste öğrencilerin hazırladıkları çeşitli yiyeceklerden elde edilen gelirle kardeşlerin birçok ihtiyacının alınarak, aileye teslim edildiğini dile getiren Görkem, kermes sonrasında birkaç dernek sahibinin de projede görev alan öğrencilerden bilgi alarak, kardeşlere yardımda bulunduğunu, dolayısıyla kermesin amacına ulaştığını ve öğrencilerin ise, bu durumdan çok mutlu olduklarını söyledi.
Özel Çocuklara Hizmet: Konuşan Bahçe
Öğrencilerin bir diğer projede de, Yeşilyurt Özel Eğitim Merkezi’nde eğitim alan öğrencilere yönelik eğitim amaçlı konuşan bahçe projesi tasarladıklarını vurgulayan Görkem, yurt dışındaki okullarda “sensory garden” olarak tasarlanan özel gereksinimi olan öğrencilere yönelik duyusal bahçe projesinde olduğu gibi öğrencilerin beş temel duyusuna hitap etmek amacıyla konuşan bahçe projesi tasarladıklarını dile getirdi. Özel gereksinimi olan öğrencilerin eğitim sürecine bahçe ortamını da eğitime dahil ederek, öğrencilerin öğrenmesini eğlenceli ve kalıcı hale getirmek hedefi ile tasarlandığını belirten Görkem, proje kapsamında geri dönüşüm özelliği olan materyaller, öğrencilerin çevre hareketini teşvik etmek üzere zemine hareketli oyunlar, geometrik şekiller çizildiğini, öğrencilere sorumluluk kazandırmak için özel çiçek ekimi alanı oluşturulduğunu, matematik ve renk kavramlarını genelleyebilmeleri için bahçeye çeşitli düzenlemeler yapıldığını ifade etti. Görkem, tüm projelerde görev alan öğrencilere, gönüllü olarak katkı sağlayan kişi ve kurumlara teşekkür ettiklerini sözlerine ekledi.