LAÜ ev sahipliğinde “16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu” düzenlendi
Dört yüz yedi bildiri sunuldu
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi ev sahipliğinde “16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017)” gerçekleştirildi.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC)’nde ilk kez yapılmış olma özelliği de taşıyan 16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 1994 yılından bu yana Türkiye’deki farklı üniversitelerin eğitim fakülteleri tarafından 15 kez yapıldı, bilimsel niteliği ve mesleki değeri yönüyle önemli bir saygınlığa ulaştı.
Acapulco Kongre Merkezi’nde gerçekleşen sempozyum, Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Oğuz Serin’in açılış konuşması ile başladı.
Serin, “Özellikle, küreselleşme ve bilgi toplumunun dinamik ve halen devam eden oluşumlar olduğunu dikkate alan eğitim programlarını izleyen, öğrencilerinin öğretmenlik mesleği konusunda gerekli donanıma sahip, araştıran, sorgulayan bireyler olarak gelişmelerine imkan sağlayan öğrenme ortamları sunan üniversitemiz, öğrencilerini bu vizyonla yetiştirmektedir” dedi.
Açılış konuşmasının ardından, LAÜ Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Öğretmenliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ayşegül Ataman “Sınıfımda Hızlı Öğrenen Öğrencim Var”, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Hayati Akyol “İlkokul Öğretmenliği ve Sorunlar” başlıklı konuşmalarını gerçekleştirdiler.
Sınıf Öğretmenliği ve ilkokul eğitimine yönelik bilimsel çalışma, uygulama ve deneyimlerin paylaşıldığı, bu alanda çalışan akademisyen, öğretmen ve öğrencilerin bir araya geldiği ve dört gün devam eden sempozyum boyunca, sözlü sunumlar, paneller, çalışma atölyeleri yanında çok sayıda sosyal etkinlikler de yer aldı. Sempozyumda toplamda 407 sözlü bildiri sunumu, 5 panel ve 12 çalışma atölyesi gerçekleştirildi. USOS 2017 kapsamında gerçekleştirilen panel, çalışma atölyesi ve sözlü sunum etkinlikleri kapsamında, sınıf öğretmenlerine ve diğer eğitim liderlerine, eğitim sistemimizdeki sıkıntıları çözecek ve verimliliği artıracak güçlü bulgular sunuldu.