Yeni Medya ve İletişim

Yeni Medya ve İletişim programımız, dijitalleşmenin dönüştürdüğü iletişim ve medya ortamlarına ve bilgisine hâkim, yeni medya araçlarını yetkin şekilde kullanabilen, etik ve sosyal sorumluluk bilinciyle içerik üretebilen ve bu platformları etkili yönetebilen uluslararası alanda çalışabilecek profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bu amaç doğrultusunda; yeni iletişim dünyasının gerektirdiği bilgilerle şekillendirdiğimiz programımız, öğrencilerimizin eğitim süreçleri boyunca kendilerini keşfetmeleri ve gerek iletişim temelinde gerekse dijitalleşen medya kapsamında profesyonel iş hayatlarına hazırlanırken kendi kariyer planlarında ilerlemelerine imkân tanıyan yapıdadır.

Programdaki eğitim süreleri boyunca öğrencilerimiz, iletişim biliminin gerektirdiği bilgilerle örülü bir temele sahip olurken aynı zamanda dijital medyanın gerektirdiği içeriksel, yönetsel ve uygulama becerileri edinerek ikinci yıllarıyla birlikte kendi portfolyolarını oluşturmaya başlamaktadırlar.

Ulusal ve uluslararası paydaşlarımızın ışığında güncellenen ders programımız ve zengin seçmeli ders havuzumuzla öğrencilerimiz kendi kariyer planlarını kendileri belirleme imkânına sahiptirler. Bu çerçevede müfredatın ilk yılında öğrencilerimiz; sosyal bilimlerin toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarih ve etik konu ve alanlarında; disiplinler arası bilgi edinirken yeni medya ve iletişim alanlarına da giriş yapmaktadırlar.

İkinci yıllarıyla birlikte öğrencilerimiz; iletişim biliminin olmazsa olmazı iletişim kuramları,  yeni medya okuryazarlığı ve temel disiplinlerarası konulardan olan Halkla İlişkiler gibi iletişim biliminin ve yeni medyanın teorik ve öğretici merkezli derslerinin ötesinde yoğun bir yeni medya uygulamasına başlamakta, dijital içerik üretmeyi öğrenmekte, hikaye anlatıcılığı ve yeni medya konularına vakıf olmakta, mobil habercilik ve etkileşimli tasarım dersleri ile yeni medya üretim tekniklerini uygulamakta, dijital fotoğrafçılık çekimleri yapmakta, kısaca uygulamaya dönük kendi portfolyolarını oluşturmaya başlamaktadırlar. Yine bu dönemde öğrencilerimiz,  bilimsel araştırma bilgilerini desteklemesi amacıyla araştırma yöntemi dersi almaktadırlar.

Bu sayede öğrencilerimiz mezuniyetleriyle birlikte iletişimin ve medyanın her alanında, tüm sektörlerde, kurum ve kuruluşların iletişim birimlerinde, geleneksel ya da yeni medya haber platformlarında, dijital ve sosyal medya yöneticiliğinde çalışabilmekte, içerik üretebilmektedirler. Kariyerine akademisyen olarak devam etmek isteyen öğrencilerimiz ise tüm öğrencilerimiz için zorunlu tutulan araştırma yöntemleri dersine ve çalıştay ve mezuniyet projelerine ilaveten seçmeli havuzdan bu hedeflerini destekleyecekleri dersleri seçerek yönelebilmektedirler.

Yeni Medya ve İletişim öğrencilerimiz, eğitimleri süresince üretmiş oldukları içerikleri, haber yazımı da dâhil olmak üzere tüm ürettiklerini yine kendileri tarafından yönetilen bölüm uygulama platformu EUL SPOT Online’da yayınlayabilme imkânına da sahiplerdir.

Vizyon: Yeni Medya ve İletişim programı, sürekli olarak gelişen ve değişen iletişim ve yeni medya alanında uluslararası sektörün ihtiyaç duyduğu ve dünyanın her yerinde tercih edilen iletişim ve dijital medya profesyonelleri yetiştirme çabası içerisindedir.

Misyon: Bu çaba içerisindeki programımız, toplumsal ve etik konulara duyarlı, alandaki gelişimleri sektördeki beklentilere uyarlayabilen, bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip, vizyoner iletişimciler ve yeni medya profesyonelleri yetiştirmek üzere eğitim vermeyi hedeflemektedir.

Paydaşlarımızdan alınan geri bildirimlerin ışığında geliştirilen programımız ulusal ve uluslararası yeni medya ve iletişim sektörünün ihtiyaçlarına cevap verecek konu ve dersleri içermektedir. Program çıktıları, paydaşların görüş ve beklentileri ışığında, öğretim elemanlarının katılımıyla gerçekleştirilen akademik toplantılar, sektör temsilcileri ile yapılan toplantı ve görüş alışverişleri ile mezun ve mevcut öğrenci görüşleri dikkate alınarak güncellenmektedir. Güncellemelerin yine aynı paydaşların görüş ve önerileri ile periyodik olarak gözden geçirilmesi yönünde yapı mevcuttur.

Programın vizyon ve misyonu doğrultusunda yeterlilik profili oluşturulmuş, toplam 24 program çıktısıyla tanımlanmıştır.

Programın eğitim dili İngilizce’dir.

Programın eğitim hedefleri:

EH1. Mezunlarımız, yeni/dijital medya – dijital iletişim alanında uzmanlaşarak sektörün, kurum ve kuruluşların dijital medya üzerinden iletişim stratejilerini geliştirmek üzere dijital medya – dijital iletişim uzmanı olarak çalışabilirler.

EH2. Mezunlarımız, yeni medya alanı genelinde olduğu gibi spesifik olarak sosyal medya alanında da uzmanlaşarak kurum, kuruluş veya kişilerin sosyal medya hesaplarını yöneterek içerik üreticisi olarak çalışabilirler.

EH3. Mezunlarımız, yeni medyada e-journalism – dijital-gazetecilik/mobil gazetecilik alanında içerik üretebilir; gazetecilik yapabilirler.

EH4. Mezunlarımız, lisans üstü eğitimlerine devam edebilir ve iletişim bilimi ve medya alanında araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde yer alabilirler.

 

Programın çıktıları :

PÇ1. Dijital medya ve iletişim bilimleri alanına ilişkin teorik ve pratik bilgiye dayalı kavramları edinir ve ifade edebilir;

PÇ2. İletişim biliminin temel kavramlarını uygulayarak kültürlerarası iletişim anlayışını geliştirebilir;

PÇ3. Medyanın endüstrileşmesi, haber üretim süreçleri ve endüstri bağlamında haberin tanımı hakkında bilgi sahibi olur;

PÇ4. Dijital medya ve iletişim alanına özgü fikirler, konular ve sorunlara ilişkin eleştirel söylemlerde bulunabilir;

PÇ5. Yeni medyanın ilkeleri ve işleyişine ilişkin temel bilgileri edinir;

PÇ6. Medya kuruluşlarının sahiplik yapısını, özelliklerini ve operasyonel işlevlerini anlayıp açıklayabilir;

PÇ7. Sosyal, ekonomik, politik ve kültürel dönüşümleri kapsayan disiplinler arası bir bakış açısıyla olayları analiz ederek güncel olayları tarih, sosyoloji ve psikoloji gibi disiplinlerle ilişkilendirme yeteneğini geliştirir;

PÇ8. Dijital medya ve iletişim alanıyla ilgili gerekli teknik donanımları kullanır;

PÇ9. Alanındaki güncel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek yaşam boyu öğrenmeye yönelik olumlu tutum ve davranış geliştirir;

PÇ10. Haber toplama ve haber yazma konusunda gerekli deneyimi kazanır;

PÇ11. Ayrımcı ifade ve kelimelerden arındırılmış içerik üretmede mesleki etik ve bilgi birikimi ile dil kullanımını kazanır;

PÇ12. Kitle iletişim araçları aracılığıyla yayılan bilgileri eleştirel bir şekilde analiz ederek medya okuryazarlığı konusunda yeterlilik kazanır;

PÇ13. Basılı ve dijital/medya için kullanıcı merkezli, yenilikçi tasarımlar ve multimedya ürünleri yaratır;

PÇ14. İletişim alanının ve yeni medyanın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır;

PÇ15. Alanındaki gelişmelerden haberdar, ilgili terminolojiye hakim ve meslektaşlarıyla etkili iletişim kurmak için gerekli İngilizce kullanım yeterliliğine sahiptir;

PÇ16. Alanında veri toplama, yorumlama, uygulama ve yayma aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlere bağlı kalır;

PÇ17. Medya profesyonelleri için geçerli olan etik ve temel iletişim yasaları hakkında bilgi edinme ve bunların mesleki uygulamalarla entegrasyonuna ilişkin bir anlayış geliştirir;

PÇ18. Öğrenim gereksinimlerini belirleyerek hem bireysel olarak katkıda bulunur hem de ekip lideri olarak rol üstlenerek performansı arttırır, yaratıcı ve güçlü liderlik nitelikleri ile işi stratejilendirme, planlama ve yönetme becerileri edinir;

PÇ19. Yeni medya alanındaki çalışma koşulları ve gerçek yaşam deneyimi, yönetim uygulamaları ve meslek örgütleri hakkında bilgi sahibidir;

PO20. İletişim ve dijital medyadaki sorunlara ve zorluklara yaratıcı bir şekilde yaklaşır ve bulguları hem niceliksel hem de niteliksel verilerle destekler. Görüşlerini topluma ve ilgili kişi ve kurumlara sözlü ve yazılı yollarla etkili bir şekilde iletir;

PÇ21. İletişim alanına ilişkin iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarını anlar ve deneyimler;

PÇ22. Sürekli gelişen dijital ortamda çevresel ve sürdürülebilir ilkelere bağlı kalır, güçlü bir toplumsal bilinç duygusu sergiler ve geliştirir;

PÇ23. Kültürün, kültürel yönlerin ve kültürlerarası farklılıkların iletişimdeki etkisi ve önemi konusunda farkındalıkla hareket eder;

PÇ24. Kurum ve kuruluşların iletişim çalışmalarını dijital pazarlama başta olmak üzere yeni medya araçlarını kullanarak yürütür.

Yönetim

Bölüm Başkanı:

Prof. Dr. Elif Asude TUNCA

Fakülte İletişim Bilgileri

Tel: +90 392 660 2000 – 2741

Faks: +90 392 660 2743

Adres: Lefke Avrupa Üniversitesi

Lefke , Mersin 10, Türkiye , KKTC

E-posta: communication@eul.edu.tr