Sürekli gelişip yenilenen iletişim ortamında önem kazanan halkla ilişkiler ve reklamcılık, medya planlama konularında verdiği eğitimle bu alanlara katkı sağlamaktadır. Toplumsal yapının değişim gösterdiği günümüz ortamında kurum veya kuruluşların toplumdaki bireylerle sürekli iletişim halinde olma ihtiyacı ayrıca rekabet ortamında fark yaratmanın hayati önem taşıması halkla ilişkilerin ve reklamcılığın bir uzmanlık alanı olarak gelişmesini sağlamıştır.
Öğrenciler zorunlu ders yüklerine ek olarak ilgi alanlarına yönelik dersleri de seçmeli olarak alabilmektedirler. Bölüm bünyesinde teorik derslerin yanında öğrencilerin iş yaşamlarındaki becerilerini geliştirebilmek için halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarına ağırlık verilerek öğrencilerin birçok projeyi hayata geçirmelerine de olanak sağlanmaktadır.
Programın eğitim dili İngilizce olmaktadır.
Program Çıktıları
1. İletişim bilimi, pazarlama, pazarlama iletişimi, sosyoloji, sosyal psikoloji, ekonomi, siyaset bilimi gibi sosyal bilim alanlardaki bilgileri halkla ilişkiler disiplinine uygulayabilme.
2. Halkla İlişkiler ve reklamcılık alanlarının ilişkili olduğu disiplinlerin temel kavramlarının önemini kavrayarak disiplinler arasında ilişki kurabilmek.
3. Halkla İlişkiler ve reklamcılık çalışmalarına ilişkin araştırma, ölçme ve değerlendirme süreçlerini oluşturabilmek.
4. Farklı sektörlerde faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlara yönelik halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam çalışmalarına ilişkin teknik bilgi ve deneyim kazanabilmek.
5. Halkla ilişkiler ve reklam etik kurallarını bilerek mesleki sorumluluk bilincine sahip olmak.
6. Halkla ilişkiler ve reklam alanında teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olmak.
7. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarındaki meslek örgütlerini bilir, mesleki terminolojiye sahiptir.
8. Halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının yapılması için gerekli olan araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleriyle ilgili kuram ve uygulama bilgisine sahip olmak.
9. Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları ile igili araştırma, planlama ve uygulama süreçlerini denetleyebilmek.
10. Farklı hedef kitle ve amaçlar doğrultusunda halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında yaratıcı strateji geliştirebilmek.
11. Halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütmek.
12. Halkla ilişkiler ve reklamla ilgili yazılı, sözlü ve görsel materyalleri Türkçeye uygun biçimde tasarlamak, iletişim ortam ve araçlarını etkin şekilde kullanmak.
13. Alanla ilgili terminoloji, gelişmeleri takip ve iletişim kuram düzeyinde İngilizce kullanma becerisi kazanmak.
14. Kurumsal imaj, itibar yönetimi, sosyal sorumluluk, kriz yönetimi planlamak ve yönetmek.
15. Takım çalışması yapabilir, profesyonel ilişki geliştirmek.
16. Çözüm odaklı, değişme açık, araştırmacı, yaratıcı, girişken ve pratik düşünme niteliklerine sahip olmak.
17. Toplumsal, kültürel, siyasal ve sosyal konuları ulusal ve uluslararası boyutlarda takip ve analiz edebilir; mesleki çalışmalarında kullanmak.
18. Meslek hayatında sosyal davranış, görgü ve protokol kurallarını bilerek uygun davranış biçimleri sergilemesi ve organizasyon yapma yeteneğini geliştirmek.
19. Profesyonel yaşamda gerekli olan iletişim becerilerine sahip olmak ve bu becerileri çalışma ortamında kullanmak.
20. Halkla ilişkiler ve reklamcılık kampanyalarına ilişkin kuramsal bilgileri halkla ilişkiler sürecinin durum analizi, amaçların saptanması, hedef kitlelerin belirlenmesi, medya planlama ve tekniklerin tespit edilmesi, bütçeleme ve değerlendirme aşamaları ile pratik alana taşımak.
Fakülte İletişim Bilgileri
Tel: +90 392 660 2000 – 2741
Faks: +90 392 660 2743
Adres: Lefke Avrupa Üniversitesi
Lefke , Mersin 10, Türkiye , KKTC
E-posta: communication@eul.edu.tr