Kütüphane

Kütüphane

Kütüphane Hakkında

Tarihçe:kutuphane-1

Lefke  Avrupa Üniversitesi Kütüphanesi 1990 yılında üniversitenin kurulması ile  birlikte faaliyete başlamıştır. Üniversitenin büyüyüp gelişmesi, kütüphanede  verilen hizmetleri de etkilemiş ve kütüphanemiz 1999 yılında hizmete giren 2500m2 ‘lik alana sahip, 503 oturma kapasitesi bulunan ve bünyesinde  63.000′in üzerinde basılı ve 230.000’in
üzerinde elektronik kitap buluduran modern ve çağdaş altıyapıya sahip binasına taşınmıştır. Lefke Avrupa Üniversitesi , Ertuğrul Apakan Kütüphanesi Dewey Onlu Sınıflama Sistemine göre düzenlenmiştir.  Kütüphanede açık raf sistemi kullanılmaktadır. Günlük 20’nin üzerinde günlük  gazete  mevcuttur.

Kütüphane Yerleşimi:

Giriş Bölümü

Sergi Salonu

Zemin Kat

Ön Salon Genel Koleksiyon Ödünç Masası (Danışma) Okuyucu Salonu, Süreli  Yayınlar,

Arka Salon

Günlük Gazeteler, Grup Çalışma Odaları, Bilgisayar Bölümü  yer almaktadır.

Birinci Kat

Ön Salon: Genel Koleksiyon

Arka Salon: Okuyucu Salonu

Kullanıcı İşlemleri

Ödünç Alma, İade, Süre Uzatma İşlemleri:

Lefke Avrupa Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personeli  Lefke Avrupa Üniversitesi kütüphanenin doğal üyeleri kabul edilir.

Ödünç Alma hizmetinden  yararlanabilmek için kütüphane üyelik kartı  ile kütüphane Ödünç Verme Birimine başvurmaları gerekmektedir. Üyelerimiz Ödünç Verme Biriminde sunulan hizmetler için (Ödünç Alma, İade, Süre Uzatma, Rezervasyon, v.b.) kütüphane üyelik kartı ile personel ve/veya öğrenci kimlik kartlarını yanlarında bulundurmalıdır. Üyeler yalnız kendi üyelik kartları ile kitap alabilirler. Başka bir okuyucu adına işlem yapılmaz. Ödünç alınan materyalin süresi,  kullanıcı adı ve şifre girilerek internet üzerinden uzatılabilinir.  Ödünç süresini uzatmak için tıklayınız.

Kütüphaneler Arası Ödünç Alma:

Kütüphanemizde bulunmayan kitap ve makalelerin, yurt içinden veya yurt dışından sağlanarak üniversitemizdeki akademik çalışmaları desteklemek amacıyla sunulan bir hizmettir. Kütüphaneler arası ödünç verme  hizmetlerinden öğretim elemanları yararlanabilir.  Kütüphaneler arası ödünç verme istekleri; Pazartesi- Cuma 09:00 – 12:00 ve 14:00- 17:00 saatleri içerisinde kabul edilir. (Resmi tatiler hariç). Kütüphaneler arası ödünç verme formu için tıklayınız.  Katalog Tarama için tıklayınız.

Springer Nature-Author Academy Eğitim Modülü

Springer Nature tarafından hizmete sunulan yazar eğitim modülü “Author Academy” kullanıma açılmıştır. Author Academy, Springer Nature standartlarında makale ya da kitap yayınlamak isteyen yazarlar için hazırlanmış olup A’dan Z’ye tüm prosedürleri gösteren, hakemlik sürecinden açık erişime pek çok konu hakkında bilgi sunan interaktif bir eğitim modülüdür. Eğitim sonunda sertifika verilmektedir.

Eğitim modülü erişim linki: http://academy.springer.com/

Dergi ve kitap yazarlığı ile ilgili detaylı bilgilere http://www.springer.com/gp/authors-editors  linkinden erişim sağlayabilirsiniz.

Elektronik Kaynaklar

e-Kitaplar

ebrary

https://ebookcentral.proquest.com/lib/eul/home.action

 

Turcademy

(Türkçe Kitap Veritabanı) Deneme Erişimi Kullanıcılarımızın  Hizmetine Sunulmuştur!

Erişim Süresi: 11 Kasım 2024 – 6 Aralık 2024

Erişim Adresi: www.turcademy.com

Intihal Veritabanları

Intihal Veritabanları

Turnitin

www.turnitin.com

iThenticate

www.ithenticate.com

Intihal.net

www.intihal.net

Referanslar

Dictionary www.thefreedictionary.com

Columbia Encyclopedia

www.bartley.com

International Encyclopedia of Philosophy

www.iep.utm.edu

Encyberpedia

www.encyberpedia.com/ency.htm

Ulakbim Süreli Yayınlar Toplu Kataloğu

www.ulakbim.gov.tr/cabim/katalog/

TÜİK Yayınları

www.kutuphane.tuik.gov.tr

Arama Motoru

Duyurular

Sıkça Sorulan Sorular

Kütüphaneye nasıl kitap ve dergi bağışı yapabilirim?

Kütüphane’ye bağışlanan materyaller (kitap, dergi vb.) koleksiyon geliştirme politikası uygunluğu ilkelerine bağlı olarak değerlendirilir ve kabul edilir. Bağış Yapılacak Materyal Seçimi ile İlgili Kriterler:

  • Bağış yapılacak yayının kullanılabilir durumda olması
  • Bağış yapılacak olan yayın, süreli yayın niteliğine sahipse; düzenli gelişinin, bağışı yapan kişi/kurum tarafından sağlanacak olması
  • LAÜ’de verilen eğitimi destekleyecek nitelik taşıması

Bağış Olarak Koleksiyona Dahil Edilmeyen Materyaller:

  • Gazeteler
  • Basımı durmuş süreli yayınlar
  • Fotokopi yayınlar
  • Fiziksel olarak kötü durumdaki yayınlar

İletişim: library@eul.edu.tr

Kütüphanelerarası Ödünç Verme ve Kütüphanelerarası İşbirliği Nedir?

Lefke Avrupa Üniversitesi Ertuğrul Apakan Kütüphane koleksiyonunda mevcut olmayan kitap ve/veya makalelerin, yurt içi veya yurt dışındaki diğer bilgi merkezlerinden sağlanması yolu ile kullanıcılarımıza sunulmasıdır. Kütüphanelerarası Ödünçleme hizmeti araştırmacılara, uzaktaki bilgiye olabildiğince hızlı ve kapsamlı erişim imkanı yaratan değerli bir süreçtir. Bu sebeple kütüphanemiz, Kütüphanelerarası Ödünçleme hizmeti için, Dünya’daki diğer bilgi merkezleri ile işbirliği yapmaya ve bilginin paylaşılarak çoğalmasına katkı sağlamaya önem vermektedir.

Kütüphanelerarası İşbirliği Hizmetinden Hangi Kullanıcılar Yararlanabilir?

Lefke Avrupa Üniversitesi’nin tüm akademik personeli bu hizmetten yararlanabilir.

Kütüphanelerarası İşbirliği Hizmetinden Nasıl Yararlanılır?

Lefke Avrupa Üniversitesi Ertuğrul Apakan Kütüphanesinin “Kütüphanelerarası İşbirliği” Birimine başvurarak form doldurulması gerekmektedir. Başvurular mesai saatleri içinde (Pazartesi-Cuma: (9:00-12:00) (14:00-17:00)) yapılabilinir.

Kütüphanelerarası İşbirliği Hizmetinde İstekler Nasıl Yapılır?

Kütüphanelerarası ödünçleme hizmetinden kitap ve/veya makale sağlamak isteyen kullanıcılarımız, Ödünç Kitap / Makale Talep formu doldurup elektronik olarak ve/veya ödünç verme bankosundan form alıp basılı olarak müdürlüğümüze taleplerini iletebilirler.

Kütüphanelerarası İşbirliği Hizmetine Başvurmadan Önce Neler Yapılır?

  • İstenilen kitap ve/veya makale öncelikle kütüphane kataloğundan tarama yapılarak kütüphanemizde mevcut olmadığı tesbit edilir.
  • Mevcut olmayan materyal, kütüphanedeki sorumlu kütüphaneci tarafından bilgi merkezlerininin katalogları taranarak bulunur ve ilgili bilgi merkezinden istekte bulunulur.

Kütüphanelerarası İşbirliği ile Yayın İsteyen Kullanıcıların Sorumlulukları Nelerdir?

  • Yayının istendiği kütüphaneden talep edilen hizmet bedelinin ve posta ücretinin ödenmesi,
  • Yayının istenen süre içinde kütüphaneye iadesi,
  • Fotokopi yapılmaması,
  • Kitabın zarar görmemesi; yıpranması ve kaybedilmesi durumunda talep edilecek ücretin ödenmesi,
  • Protokol formu Kütüphaneden alındıktan sonra en geç 5 gün içerisinde yararlanılmak istenilen kütüphaneye teslim edilmesi,
  • Protokol formu ile üye olan kullanıcılar 3 kitabı 1 ay süre ile ödünç alabilmesi,
  • Her türlü cezai sorumluluk okuyucuya aittir.

Kütüphanelerarası İşbirliği Yoluyla Neler Getirtilemez?

  • CD-ROM ve software,
  • Referans kaynakları,
  • Görsel-İşitsel Materyaller (film, kaset, video, compact disk)
  • Özel koleksiyonlar,
  • Dergilerin tam sayıları ve ciltleri,
  • Nadir eserler,
  • Kısa süreli ödünç verilen kitaplar ödünç alınamaz.

Materyal Geliş Süresi Nedir?

  • Türkiye’den sağlanan ödünç kitap : Özel kargo ile gönderildiği için 5-15 gün,
  • Türkiye’den sağlanan makale fotokopisi: Normal posta servisi ile gönderilmektedir. 15-30 gün,
  • Yurt dışından sağlanan ödünç kitap: Özel kargo ile gönderildiği için 30-45 gün,
  • Yurt dışından sağlanan makale fotokopisi: 15-30 gündür.

NOT: Materyal geliş süreleri kesin değildir. Posta servisinden kaynaklanan ve istek yapılan merkezlerdeki yoğunluktan dolayı gecikmeler olabilmektedir.

Talep Edilen Makale ve Kitapların Sağlanması Nasıl Olur?

Kütüphanemiz Yurt İçi (KKTC Üniversiteleri ) ve/veya yurt dışındaki Türkiye ve diğer ülkelerin bilgi kuruluşlarının materyal isteklerini karşılamaya çalışmaktadır. Tezler, referans kaynaklar ve Müzik Dinleme Odası materyalleri ödünç verilmemektedir.

Kitap İstekleri

Yurt İçindeki (KKTC Üniversiteleri ile yapılan Protokol antlaşması ile) ve Türkiye’deki  Üniversite kütüphanelerine  1 ay süreyle 3 adet kitap ödünç verilmektedir.

Makale İstekleri

Kütüphanemizden istenilen makalelerin fotokopilerinin sayfa  ücreti 0.50KRŞ hesaplanıp  toplam bedeli Kıbrıs Bilim Vakfı Lefke Avrupa Üniversitesi 6806-199 nolu TL hesabına yatırılarak, alındı kuponunun  Kütüphane Müdürlüğü’ne faxla bildirilmesi gerekmektedir.

Ücretlendirme Nasıl Yapılır?

Her türlü gider, (ödünç kitap ve/veya makale fotokopisi) istekte bulunan kullanıcıdan tahsil edilir.

Makale Sağlama Ücreti : Makale fotokopi ücreti + posta ücreti + %15  KDV

Kitap Ödünç Sağlama Ücreti: Kitabın getirilmesi ve gönderilmesinden doğan kargo ücreti + % 15 KDV

Kütüphane Kuralları

Üyelik

  1. Lefke Avrupa Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personeli, Lefke Avrupa Üniversitesi kütüphanesinin doğal üyeleri kabul edilir.
  2. Üyeliklerinin aktif hale getirilmesini isteyen kullanıcılar, Kütüphane Kayıt Formu’nu doldurmalı ve bir adet vesikalık resim sunmalıdır.
  3. Öğrencilerin kütüphane üyelik kartlarını her akademik dönemde  yenilemeleri gerekmektedir.
  4. Her üye, kütüphane kurallarına uymayı kabul eder.
  5. Üniversite dışından gelen kullanıcılar, kütüphaneyi kullanabilir ancak üye olamaz.

Ödünç Alma İşlemleri

  1. Ödünç alma sırasında, öğrenciler kütüphane üyelik kartlarını göstermek zorundadırlar.
  2. Bir başka kişinin kütüphane üyelik kartını veya öğrenci kimliğini göstererek kitap almak yasaktır.
  3. LAÜ tam zamanlı akademik personeli yirmi dört hafta (168 takvim günü) süresince 5 adet kitap ve 5 adet ciltli dergi ödünç alabilir.
  4. Yarı zamanlı akademik personel, idari personel ve öğrenciler iki hafta süreyle 3 kitap ödünç alabilirler.
  5. Referans kitapları, süreli yayınlar ve tezler ödünç alınamaz.
  6. İade tarihini geçiren kullanıcılar, tarihleri geçen kitapları iade etmedikleri sürece yeni kitap ödünç alamazlar.

Rezerv Koleksiyonu Rezerv bölümünde A ile sınıflandırılmış kitaplar 24 saatliğine ödünç verilebilir, B ile sınıflandırılmış olanlar ödünç verilmez.

Servisler ve İmkanlar:

1.  Kütüphane içerisinde temin edilen bilgisayar, fotokopi makinası ve yazıcılar, ilgili görevlinin gözetiminde kütüphanenin açık olduğu saatler dahilinde kullanılır.

2. Fotokopi ve çıktı alabilmek için Fotokopi Merkezinden  ücret  karşılığı kart temin edilebilir.

3. Bilgisayarlar sadece ödev ve araştırma amacıyla kullanılabilir.

Kütüphane Materyallerinin Geciktirilmesi ve Kaybedilmesi

  1. Kütüphane, herhangi bir materyali ödünç alan ve zamanında iade etmeyen okuyucuları, kendileri tarafından verilen mevcut bilgiler (e-mail, telefon, adres) doğrultusunda uyarır. Ancak sorumluluk okuyucuya aittir.
  2. İadesi  geciken kitap ve kitap dışı materyal için günlük 0.50 TL gecikme ücreti alınır. Rezerv koleksiyonundan alınan kitaplar için ise günlük 2 TL gecikme cezası uygulanır.
  3. İade tarihi üzerinden, bir ay geçtiği halde teslim edilmeyen kitap ve diğer materyallar için kayıp işlemi yapılır. Bu süre rezerv materyalleri için 5 gündür. Bu işlem sonucunda ilgili üyenin üyeliği bir dönem dondurulabilinir.
  4. Kütüphane materyalin kaybedilmesi halinde, okuyucu kaybettiği materyalin son baskısını getirir yada kitabın o günkü bedelini ve posta masrafını öder. Geciktirme ve/veya kayıp ücretini Kütüphaneye ödemeyen  üye, Üniversite Mali İşler Müdürlüğüne bildirilir.
  5. Kütüphane materyaline zarar veren kişiler disiplin kuruluna sevk edilir.

Genel Kurallar

  1. Yiyecek ve içecekle kütüphaneye girilmesi ve Kütüphane içerisinde sigara içilmesi yasaktır.
  2. Cep telefonları kullanılmamalı ve kapatılmalıdır.
  3. Kullanıcılar, kendilerine ait eşyalardan sorumludur.  Kayıp ve çalıntılardan kütüphane personeli sorumlu değildir.
  4. Yayınlar elektronik güvenlik sistemi ile korunmaktadır.  Hiçbir yayın kütüphane dışına izinsiz çıkartılamaz.  Böyle bir durum karşısında yasal işlem başlatılır.
  5. Yüksek sesle konuşarak rahatsızlık verilmemelidir.

Kütüphane çalışanları aşağıdaki haklara sahiptir:

•  Uyarma veya cezai işlemleri başlatmak için kimliğini isteme,

•  İade tarihi geçmiş kitaba el koyma,

•  Kütüphane çıkışında üyeleri kontrol etme.

İletişim

Lefke Avrupa Üniversitesi
Ertuğrul Apakan Kütüphanesi
Lefke , Mersin 10, Türkiye , KKTC

E-posta Adresi:  library@eul.edu.tr

Faks:  +90 392 660 2163

Tel No: +90 392 660 2000 – 2160

Çalışma Saatleri

Akademik  Yıl  Boyunca

Pazartesi – Cuma :  08:15 – 20:00
Cumartesi             :  10:00 – 20:00
Pazar                      :  KAPALI

Sınavlar Süresince

Pazartesi-Cuma: 08:15 – 00:00
Cumartesi-Pazar: 09:30 – 00:00

Hizmet sunmaktadır.

Fotoğraf Galerisi