LAÜ’de Acil Yardım Hattı Konuşuldu…
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sağlık Bilimleri Fakültesi tarafından 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla aile içi şiddete dikkat çeken bir konferans düzenledi.
28 Şubat Cuma günü Rauf Raif Denktaş Eğitim Kompleksi Konferans Salonu’nda düzenlenen konferans, 2004 yılında Hürriyet Gazetesi tarafından başlatılan “Aile İçi Şiddete Son” kampanyasının koordinatörü Neşe Hacısalihoğlu tarafından verildi. “Aile İçi Şiddete Son” kampanyası dahilinde 15 Ekim 2007 tarihinde kurulan ve Türkiye’nin 7 gün 24 saat ulaşılabilen ilk ve tek çağrı merkezi olma özelliğini taşıyan “Acil Yardım Hattı” hakkında bilgiler veren Hacısalihoğlu, bu çağrı merkezinde verilen psikolojik destek, mağdurlara yardım konusunda nasıl bilgilendirme yapıldığı ve hattın nasıl işlediği yönünde açıklamalarda bulundu.
Aile İçi Şiddet Acil Yardım Hattı’nda 7 psikolog, 1 avukat, 2 yedek psikolog ve 1 supervisör çalıştığını ifade eden Hacısalihoğlu, merkeze gelen yardım çağrılarına yanıt verirken, önce dinleyip arayanın ne durumda olduğunu, ne istediğini belirlemeye çalıştıklarını, sonra ihtiyacına göre bilgilendirme ve kurumsal, hukuki ya da psikolojik destek ve yönlendirme de bulunduklarını belirtti. Acil vakalarda, kişinin güvenlik altına alınıncaya kadar takip edildiğini ve bu vakaların takibinde genellikle kolluk kuvvetleri, aile ve sosyal politikalar il müdürlükleri ile işbirliği yapıldığının altını çizen Hacısalihoğlu, arayan kişiyle ilgili vaka takiplerini, hattaki çalışanlar için oluşturulan ortak mail grubu ile yaptıklarını ve böylece gözden kaçan bir detayın tespiti durumunda anında müdahale edebilmenin kolaylaştığını belirtti.
Türkiye’nin her ilinden gelen aramaların yanısıra, yurtdışından da ulaşan yardım çağrılarına cevap verdiklerini, bugüne kadar 18.384 kişiye hukuki, kurumsal ve psikolojik destek sağladıklarını ifade eden Hacısalihoğlu; “telefonla konuşurken dikkat edilmesi gereken bir çok husus vardır, arayan kişi için telefonu açanın ses tonu ve karşılaması çok önemli, gereksiz bir samimiyetten kaçınmak ancak sıcak ve güven vermek gerekir, kişi panik halindeyse farklı yaklaşımlar kullanmak, kişi ağlıyorsa çok konuşuyorsa uygun sorularla ne istediğine odaklanmasını sağlamak zorundasınızdır” diyerek böyle bir hatta çalışmanın zorluklarını ve zorunluluklarını anlattı.