LAÜ Öğretim Üyesi Kömleksiz “Yaratıcı Drama Liderliği” eğitimi verdi
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Dr. Fazıl Küçük Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Ferda Öztürk Kömleksiz, İstanbul Güngören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Ekoldrama Sanat Evi tarafından yürütülen proje kapsamında “Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği” eğitimi verdi.
Eğitim kapsamında İstanbul Güngören İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı öğretmenlere yaratıcı drama liderliği hakkında bilgi veren Kömleksiz, “Çağımızda eğitim sistemleri hızlı bir değişim sürecinden geçmektedir. İçinde bulunduğumuz bilgi toplumunda araştırmacı, özgün buluş ve düşünce üreten, eleştirel düşünebilen, kendine güvenen, karar verme ve iletişim becerileri gelişmiş, farklı olay ve durumlar karşısında girişimci bireylere gereksinim duyulmaktadır” dedi.
Kömleksiz: Yaratıcı drama, öğrencinin merkeze alındığı eğitim yaklaşımları gereksinimini gidermede etkili
Ezberci, yani bilginin depolanmasına dayalı eğitim anlayışının, yaratıcı bireyler yetiştiremediği için geçerliliğini yitirdiğini dile getiren Kömleksiz, bu değişmelere uygun bireyler yetiştirme gereksiniminin, eğitim sistemlerini yeni yaklaşımlar ve yöntemler bulmak için zorladığını, günümüz eğitim anlayışlarında, çok yönlü zeka ve yapılandırıcı eğitim yaklaşımlarının ön plana çıktığını ifade etti. Bu yaklaşımlarla eğitim sürecinde, öğretmen merkezli anlayışla öğrencinin davranışını bir bütün olarak geliştirmek yerine; öğrenci merkezli anlayışla öğrencinin zihinsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini geliştirmeye ve bilgiyi yapılandırmaya ağırlık verilmesi gerektiğini söyleyen Kömleksiz, “Son yıllarda eğitim sisteminde yer bulan ve giderek yaygınlaşan yaratıcı drama, öğrencinin merkeze alındığı eğitim yaklaşımları gereksinimini gidermede etkili bir alan olmuştur” dedi.
Yaratıcı dramanın, öğrencilerin (katılımcıların) yaparak ve yaşayarak öğrendikleri bir süreç olduğunu belirten Kömleksiz, bu süreç boyunca öğrencilerin sıralarında oturmak yerine, derse etkin olarak katıldıklarını söyleyerek, yaratıcı dramanın eğitsel amaçlarını, dersin içeriğinin katılımcılar tarafından özümsenmesi, içsel yaşantıya dönüşmesi, gözden geçirilip üzerinde düşünüldükten sonra dışa vurulması olarak açıkladı. Kömleksiz, “Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Kurs Programı”nın bu doğrultuda bireylerin yetiştirilmesini sağlamak amacıyla oluşturulmuş altı aşamalı bir program olduğunu dile getirerek, yaratıcı dramanın tanıtılması, eğitimle-sanatla ilişkisinin kurulması ve yaratıcı drama liderlik becerisinin kazanılması amacıyla uygulandığını sözlerine ekledi.